tisdag 6 november 2012

Sandy's kompis på väg hit

Jaaaa.
Hej.

Idag har vissa skolor varit öppna, i morgon ska väl lite fler öppna. I morgon är förresten dags för val. Synd att au pairer inte får rösta. Vem ska det bli, Barack eller Romney? Spännande.

Fortfarande halva NJ utan ström, vi hade idag igen folk här som duschade och bykade och laddade telefoner. Vanliga skolvägen som vi kör varenda morgon har blivit så skadad av stormen så det kommer ta månader innan vi kan köra där igen. Så det blir att ta en liten omväg varje morgon nu. Det mesta är fortfarande stängt och man önskar bara att allt skall återgå till den vanliga vardagen. Jag kommer inte att kunna åka direkt med tåg till NY på en evighet, tågskenorna blev bortspolade av Sandy har jag hört. Så jag hamnar ta buss (som tar 1,5h) eller åka bil till en stad där tågstationen är i bruk. Voi voi kanske ni tänker. Men det känns bara dumt när man plötsligt tvingas ändra sin vardag och vänja sig vid något annat system, då man precis har börjat komma in i rutinerna. Så jag kom hem idag, och försökte tänka positivt, att det går nog snabbt, snart har dom fixat allt såsom det var före Sandy kom och förstörde.

Så får jag höra de senaste på nyheterna:

"A week after Superstorm Sandy pummeled the East Coast, wiping out entire communities, residents were bracing for yet another potentially damaging storm."

Alltsååååååå

EN TILL?

Visserligen inte en lika kraftig, Sandy mätte som mest 90mph och denna förväntas vara 60mph. Men det är definitivt en storm.
På onsdag lär vi ska få hit den. Och denna vecka är kan det vara hela 3 minusgrader på nätterna. Vilket betyder att vi kan få snö.
Scrolla neråt till tidigare inlägg och titta på bilderna jag fotade härifrån, alla elledningar som ligger på marken, fallna träd överallt och avstängda vägar. Föreställ er snö på allt dedär.

Ingen har vinterdäck här. Ever. Så skolorna kommer ju hamna stänga igen. Varför inte bara börja jullovet redan?

Förresten: halloween blev postponed igen. Till lördag. Får se om det blir ännu längre med den här nya stormen. Vi går väl och trick or treat:ar på julafton.
Nå man får hoppas att det bara regnar och inte kommer snö, och att vindarna inte är hälften så starka som de säger på tv.

Äääääh nu lite positivt iställe:

Jag fick post idag :-)

En massa fina brev som jag ska svara på asap, och så fick jag godis! Godis från Finland! Salmiak finns ju inte här, så det här var super! Tack familjen!












Och så var jag till gymmet idag, det blev över en veckas paus med träningen p.g.a Sandy. Så det kändes bra att vara tillbaka! Tur så är gymmet öppet! Har köpt en massa protein grejer till min träning, tänkte att jag skulle testa om det funkar eller bara är humbug.

Proteinpulver är billigt här, så köper säkert hem lite. Patukkorna e ca 2€, så lite billigare kanske dom också.















And guess what? Jag var ju inte riktigt nöjd med min första dip dye-frisyr så jag gjorde en ny idag! Och denna gång blev det verkligen RÖTT! :-) I like it! Bilder kommer i morgon!

Nu ska jag sova.
Och drömma om stormar.
Kramis

2 kommentarer:

  1. neeej!!! int en storm till D: kul att du äntligen fick breven :-) dom hade säkert fastna nånstans i posten p.g.a. Sandy ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. MM! :(
      jo de va tur att de kom fram! :)

      Radera