måndag 24 september 2012

God jul?




Första heminredningstidningen med jultema kom idag.
Inga kommentarer på det.







Nåja.

Nu är det söndagskväll, har spenderat det här veckoslutet hemma. Var super skönt faktiskt, inga program, bara äta sova, träna. 
Lördagen var varm och fuktig, jag klagade på att det kändes som en regnskog, och över att jag svettades fast jag satt stilla i skuggan. De andra skrattade åt mig.
Fick hänga med och se en field hockey-träning igår också. Som innebandy, fast utomhus på gräs, och klubborna är mindre och bollen tyngre.
Fick inte prova, men spelade futis med två småkillar istället.
Efteråt märkte jag hur mycket jag saknar innebandyn, skulle vilja börja spela igen!

Aiju mitt på dagen igår märkte jag hur det pep i hörnet av källaren, kollade efter och hittade en uppskrämd chipmunk under en stol. Sneglade på katten som satt och låtsades att det regnade. Kallade på hjälp och efter en stunds chipmunks-rodeo fick vi ut det lilla livet ur huset.

Senare igår var vi ute och åt, och när vi körde hem kom det ett ösregn. Tänkte väl att det var regn i luften, så kvavt som det hade varit hela dagen.
Jag kom hem proppmätt, satte på tv:n och kollade första Step up filmen. Lokala bibban här har bra dvd-utbud, så jag kommer hållas sysselsatt om kvällarna.
Gick sent och sova och sov istället bort hela söndagsmorgonen, steg upp 13 tror jag. Efter att ha ätit "morgonmål" åkte jag direkt till gymmet. 


Här ser ni springmaskinen jag använde. Högst upp, ovanför skärmen finns en liten fläkt, om du skulle råka bli varm. 

Ska fota mera från gymmet, tog bara en bild idag.

Idag var det biceps, handled, rygg och mage. Träningen gick bra i början. Mot slutet kom ett gäng new jersey killar in och började showa. Det tar på något sätt på deras stolthet när en TJEJ tränar på "deras" område. Med deras område menar jag dedär alla stångarna och tyngderna, ni vet. Det är som en outtalad regel att tjejer springer på springmatta eller gör övningar på didär helautomatiska maskinerna. Gymmet här är liksom uppdelat, manuella "bodarnas" område, och de helautomatiska "alla andras" område. Jag använder nog helautomatiska maskiner också men försöker undvika dem. De är liksom "stela" och man gör lätt fel rörelse, om man inte klarar av att exakt ställa in maskinen. Att bara göra med den föregåendes inställningar blir helt fel. De fanns ju dihär datorerna som minns dina inställningar åt dig men jag har inte ännu skaffat någon kod för dem och tror jag försöker klara mig utan också. 
Använder förstås springmatta och roddmaskin för att värma upp men för det mesta försöker jag använda s.k. manuella equipments.
 Om man som tjej går till det "manuella/bodarnas" området och börjar fixa med tyngder och inställningar så får man genast blickar. Det märkte jag redan första dagen. Brukar inte bry mig men idag var det värre än förr. Såg hur de gav menande blickar åt varandra via spegeln och flinade. Satte musiken på högre volym och försökte koppla bort dem. En av dem kom sådär konstigt nära och försökte provocera, skrämma bort mig, inte vet jag. Fortsatte med mina bicepsövningar. Märkte att de blev otåliga och ville till den bänk som jag använde. Körde med flit extra långt set så att de fick vänta. 
Inga löjliga pumpade NJ killar med dålig attityd skrämmer bort mig.
Vad spelar det för roll att jag var enda tjejen där? Jag var där för att träna precis som de. Märkte hur deras attityd gjorde mig förbannad och det hjälpte inte alls att jag drog ut på tiden där på den där bänken. Till sist var jag så färdig man bara kan vara med ett träningsprogram så jag gick med så rak hållning som möjligt bort därifrån. Fy 17 vad sånt där stör mig. 
Det hjälpte inte ens att åka hem med Swedish house mafia dunkande från stereon och ha fönstren öppna.
Okej lite.

Men ska egentligen tacka dehär killarna. Fick ännu bättre motivation till att träna och bli stark. 
Det är ju all skit man får ta i livet som gör en till en fighter.

Tror dock att alla tjejer och kvinnor automatiskt är fighters, i ett samhälle som detta.
No offence, killar.

Okej lugna puckar, nu byter vi samtalsämne. Till en läsare som ville se mina naglar, here you go my love:


Kör på fransk manikyr ATM (mamma och pappa, det är en förkortning av "at the moment") och köpte dehär superbra kittet där det kom med en penna som man gör den vita randen med. Var skeptisk men det funkade perfekt!



Var nöjd med resultatet!
Nästa gång jag lackar blir det antagligen nåt Halloween-inspirerat, köpte ett neonfärgat lack som ska lysa i mörkret. Få se hur det funkar...

I morgon är det måndag och jag har art class på förmiddagen.
På tisdag har jag varit här 4 veckor! Då ede 8 kvar! En tredjedel redan avklarad.
Ska kolla lite på tv ännu innan jag somnar, behöver mycket vila nu, känner på mig att den där extra långa träningen jag drog ut på tiden med idag kommer att göra ont i morgon.
Oh well.
SÅ värt det.

Godnatt!

7 kommentarer:

  1. ATM...tack för förklaringen Ingrid. Känner bara till DTM, men det om det ;)
    Kanske killarna blev lite paff när en finntupp (sorry höna..) kom så där bara på deras revir. Det var bra Ingrid, mua ei myydä sade också min mormor alltid :)

    Julen, oh shit. De är verkligen tidiga

    Keep on rockin'
    Papsen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varsågod!
      Kan hända, men di får vackert lov att tåla en höna eller två! Din mormor va cool!

      Jepp...mår nästan illa av allt julglitter såhär medan det är bikiniväder ute...får väl försöka vänja mig vid att man är i förtid här med allt.

      Peace out Dad

      Radera
  2. hihi ja sku oxå vilja träna på ditt gym :DDD

    SvaraRadera
    Svar
    1. För killarnas skull? Eller för att springmattorna har inbyggda fläktar?
      Tro mig, killarna är bara dryga
      ;)

      Radera
    2. Fläktarna däremot, dom e coola!

      Radera
  3. haha ja tänkte nog både och höhö..:)) nää men mest skulle ja vilja springa på en sån där springmatta! verkar tufft :D

    SvaraRadera