tisdag 25 september 2012

Ny vecka


 Hejsan!

Gick omkring i Summit idag före vi åkte hem och fixade middag. Såhär ser postbilarna ut här! Ser flera dagligen men tycker varje gång de är lika söta!
De första bilderna är två kyrkor jag gick förbi idag, här finns gott om dem. Religion är viktigt för amreikanerna, och de flesta barn går i söndagsskola. Denna onsdag är det igen någon judisk högtid så skolorna håller stängt

.
Idag blev det ingen träning, har ont sen igår. Men i morgon skall jag försöka hinna göra lite muskelträning (darra, jersey killar, darra!) och på onsdag tänkte jag gå på indoor cycling. Sjukt jobbigt att trampa i 45 minuter men det känns så bra efteråt! Och förstås är spinning rummet utrustat med 5 enorma fläktar, så det känns nääästan som nedförsbacke ;)

Justja, hade min andra art class idag! Det var super igen, läraren ger goda råd och stämningen i klassen är mysig. Är nästan klar med min heppa-tavla, det blev fyra hästar allt som allt. Sen ville jag fylla bakgrunden på nåt sätt men hade inga idéer så bad om råd. Läraren lyfte upp mitt arbete och frågade högt av hela klassen. Alla slutade måla och ansträngde sig för att ge bra svar, till sist var alla överens om en ljusgul bakgrund och jag gillade det också så då blev det så!
Kul att få råd och hjälp sådär av alla andra också, inte bara av läraren. 
Det är inte ovanligt att de andra i klassen går runt och pratar och kommenterar andras arbeten och kommer med råd, ingen tar illa upp, alla lyssnar på varandra.

Nu kollar jag på The Voice, med bl.a. Christina Aguilera och Adam Levine som domare.
I morgon skall jag försöka hinna till gymmet, bibban och banken. Ska fixa ett konto här så jag inte behöver hålla på med mitt visa electron, det har krånglat ibland.

Gäsp. Snart o sova.
Gonatt


4 kommentarer:

  1. Hej
    Wow, det blir en hel del träning för dig! Och bra att du håller pausdagar när kroppen kräver det.

    Låter positivt det där med att få kommentarer av andra i art-klassen. Och nu är jag nog nyfiken på att få se hur tavlan ser ut!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blir det! JJ är sträng med mig!

      Nästa vecka får du se, då borde den bli färdig! :-)

      Radera
  2. Vad står dendär texten på den första kyrkan för egentligen? Alltså "First Church of Christ, Scientist". Råkar du veta? Church and science don't usually mix, så man blir ju lite nyfiken...

    Nica, the Scientist

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ingen aning, kan försöka fråga!:)

      Radera