lördag 3 november 2012

I've been shopping


Hello folks.

The mall at short hills har öppnat så vi åkte dit idag och shoppade loss. Där var fullt med folk. Men inte folk som shoppade, utan folk som hade kommit dit för att värma sig, ladda mobilen och använda gratis wifi.Butiksägare hade satt upp vänliga lappar i sina butiksfönster att feel free att komma in och charge sina telefoner. Stor del här i New Jersey är nämligen fortfarande utan ström. Det mesta är fortfarande stängt, skolorna, butiker, restauranger etc. Det som är öppet är ungefär bibban, några pizza ställen, och så Short Hills mall-shoppingcentret. Går man till nåt av dessa ställen får man trängas med alla som är utan ström, folk verkligen bosätter sig där det finns ström! I bibban satt det folk överallt och läste sin epost, i shoppingcentret drack folk kaffe och låg och sov på bänkar. Allt känns lite konstigt då vi har haft turen att ha ström hela tiden, Sandy gick på det sättet lite "ohi" om man säger så. Att se alla el-lösa människor e därför så absurt. Men vi hjälper förstås! Vi har haft grannar hos oss som har fått duscha, tvätta kläder och ladda elektronik. De som är utan ström har haft extra otur då det dessutom har varit iskallt denna vecka, kan bara föreställa mig hur det måste vara att sova i ett kallt hus nu! Här e som kallast 4-5 grader celsius, på dagen ca 10 grader. Kollade just att det ska bli minusgrader på söndag, kan knappt fatta! Hela hösten har här varit sååå varmt! Känns som att min kropp har vant sig vid värmen för nu går jag omkring och fryser konstant! Var tvungen att köpa en tjock hoodie idag för hade bara tagit tunna tröjor med från Finland. Hörde att där hemma är tvärtom, lite varmare igen?
Kommer nog att frysa när jag hälsar på där...

Speaking of that..
Om det är nån som önskar beställa nåt av mig härifrån så börjar det vara dags. Kappsäcken min är ren halvfull. Och jag kommer hem om ca 2 veckor!!! SICK!

Haha, tillbaka till shoppingen: jag älskar att handla på Hollister eller Abercrombie&Fitch då det av någon underlig anledning alltid dras bort en massa från priset! Köpte dehär sweatpantsen och $58 stod det på prislappen men betalade $30 för dem i kassan. = Lite på 20€.
 Kanske är det ett bra försäljningstrick, men jag klagar i alla fall inte!


Och så köpte jag nya Converse!
En storlek större denna gång, så jag slipper skavsår.
40 dollar, dvs. 31 euro. 
De hade en massa coola färger som jag aldrig sett förr, ska nog köpa ett par till åtminstone men väntar tills jag hittar nå mer speciella!
 


Så hela denna vecka har vi alltså varit hemma, skolorna öppnar kanske på måndag. Det får man se. Vi har spelat spel, kollat på Titanic dokumentärer och ätit rester av kalas-mat. Börjar nog bli lite rastlös här, gymmet är fortfarande stängt.
Ska ta en promenad i morgon om det är fint väder.
Annat vi har gjort: vi dekorerade min kappsäck med barnen :-))
 Vi använde färgat Duct tape, här finns alla möjliga färger, zebramönstrat, leopardmönstrat, blommigt - allt!
 Kappsäcken ser lite kaotisk ut men ska fortsätta klistra klistermärken på den och försöka göra den mer  "even".


Denna sak hittade vi då vi shoppade i Short Hills mall, kan ni gissa vad det är?
 

Just det: en snow ball maker.
Kommentarer på det?

åååh usch, de har förresten tagit fram julpyntet i flera butiker. Blääääh.
Tyckte det gick helt för långt då de ännu spelade julsånger i en klädbutik. Vi gick ut ganska snabbt.

Nåja.
Nu är det sent här, har varit hemma och myst, tagit en lång dusch, satt på mina nya sweatpants och kollat på film och ätit peanut butter glass. Och så har jag organiserat lite tavara här, måste börja planera lite så jag får med alla era presenter ;)
Kissen sover ren, nu somnar jag också snart.
Natinati

9 kommentarer:

  1. vitsi va najjs :) ja vill oxå ha A&F eller Hollister verkkaren :) tänk att du snart e hemma!!! tiden har gått så fort :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du kan ju köpa själv sen nä due här ;) vågar int börja gissa din storlek sidu.. Vet intens om dom har så små storlekar men man kan ju prova me xs :)
      Jepp, snart hemma!:) känns nog inte riktigt som om det var 3 mån sen vi sågs, nej!

      Radera
  2. "Shop til´ U drop.." Cool, skall bli roligt att se själv sen också..Tycks faktiskt vara billigare där. Kostar inte Converse typ 70€ här..?
    Den där snowballmaker är just en viktig attiralj. Hör till var mänskas primärbehov.
    Det var värst så kallt ni har. Ungefär som här då. Förra veckan hade vi ju kallt, och snö. Folk bytte hysteriskt till vinterdäck, nu är det tillbax på +4-6`C igen , skönt så.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp , någo sånt. Så billigare är det definitivt här!
      Jo den är ju väldigt nödvändig. Jag frågade "but why..?" när jag såg den och fick till svar "nå så man inte får kalla och snöiga händer!"
      Hur är det möjligt att vi har klarat oss utan denna grej alla dessa år?!?

      Jo nå vi har väl ungefär samma temperaturer då, får se vem av oss som får snö först! Hehe här vet man inte vad vinterdäck är för nåt!

      Radera
  3. Hej
    Inga vinterdäck? Blir det minusgrader får du nog köra försiktigt!
    Jag gick också omkring och frös då när temperaturen sjönk här, men kroppen vänjer sig efter ett tag.

    Jag trodde den där blåa saken var ett hemmatränings redskap, sån där armmuskel förstärkare:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så har jag hört ja...ska ta det lugnt i trafiken jo!
      Hoppas jag vänjer mig illa kvickt för det är inget kul alls att frysa 24/7!

      haha, det skulle man faktiskt kunna tro att det är!

      Radera
  4. Vem ha du tänkt kasta snöbollar på ;D ????

    SvaraRadera
  5. Vem ha du tänkt kasta snöbollar på ;D ????

    SvaraRadera
    Svar
    1. nå gissa?!? :D köpte nog int dendär grunkan men ja har tillräckligt sisu för att kunna använda mina egna händer till de! ;)

      Radera