torsdag 18 oktober 2012

Now we're talking!


Hejsan! 

Idag tog jag en lång promenad, över 8km om man ska tro på vad Sportstracker räknade. Som ni ser på översta bilden så finns det sällan trottoarer, så man håller sig till vägkanten och försöker göra sig så smal som möjligt när bilarna kör förbi, eller om det är riktigt lyx så finns där en minifil för cyklister, då brukar jag gå där. 

Hade tänkt hålla mig till vägarna bara men så plötsligt hittade jag en skogsstig och då kunde jag inte låta bli! Det var så skönt att få komma in i skogen, senast jag gjorde det var jag hemma i Finland. Det var så skönt tyst och lugnt där, tog bort musiken från iPoden och lyssnade bara på tystnaden. 
Kändes som om jag hittade "hem" här i NJ. Finally.


Det rann en å längs med stigen och det var mysigt att traska där vid strandkanten och lyssna på bruset.
Fotokvalitén är risig, hade bara med mig iPoden. Nästa gång ska jag vara utrustad med ordentligt kamera, där var så vackert!

Man märker nog att hösten är här, mängden löv som ligger överallt är otrolig. Ingen krattar förresten här - varför skulle man det när man kan beställa en lövblåsar-kille som gör jobbet dubbelt så snabbt??
Förra söndagen var vi hos ett par bekanta här, det var en stor familjefest, barn, vuxna och au pairer inbjudna. Jag lekte på gården med alla barn och lärde dem alla mina barndomstricks som hur man får en hulahularing att rulla tillbaka till en efter att man kastat iväg den osv. De hade en kratta på gården och jag kunde inte låta bli. Vips hade jag krattat halva deras gräsmatta och värdparet kom förvånade ut och tackade mig. Några barn frågade mig varför i all sin dar jag gjorde det - gratis!?
Jag skrattade bara och sa att jag brukar göra det hemma ibland, för att det är avkopplande och skönt då man genast ser resultatet, men de bara skakade på huvudena o sprang iväg.

Bara löven faller här på vår gård också ska jag kratta den - före någon blåsar-kille kommer och fönar hela gräsmattan.

Här en till bild från dagens promenad. Det var strålande solsken och faktiskt ganska varmt.


Efter promenaden kom jag hem och gjorde lita hemmaträning, några magmuskler osv. Kissen hoppade upp på sängen och bara kollade på mig, hon hör väl till de personer som gillar att se på när andra jobbar. Tyckte hon överdrev lite med sin avkopplade min, hon gjorde det väldigt klart för mig att hon hade det såååå mysigt där uppe, liggandes på min tröja. Hon kisade med ögonen och gjorde en 'pillemarisk' min då jag frustade och kämpade med "plankan".
 

Oooch igår kväll försökte jag vara hurtig och kolla på en av alla presidentdebatter. Snart är det ju val här. Huhhu, kommer va sån rumba! Debatten räckte säkert tre timmar och jag kollade kanske en timme. Det mesta for förbi, men nu har jag åtminstone en uppfattning om vem Romney är. 
Förra debatten hörde jag att han klarat sig bättre än Obama men igår var det definitivt Obama-dominerat.

I morgon ska jag färga mitt hår! Inte allt, bara lite. 
Bilder kommer!

God natt

8 kommentarer:

  1. Vau ja vill dit o gå :)) saknar skogspromenader me dig <3 ja gillar int alls den där kattens atityd! Först orkar den inte jaga ekorrarna ut från huse o sen är den bara o latar sig när du jobbar hårt! Ja borde göra ett träningsprogram åt den också :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi hinner nog gå många skogspromenader ännu :)
      Hehe nåå hon jagar nog då hon har lust, hon fånga en liten vacker blå fågel igår, o tidigare i veckan lämna hon en musbaby på trappan.

      Radera
  2. Svar
    1. Jo, men först imoron, de ble lite bråttom idag. Du får se sen ;)

      Radera
  3. Vau ja vill dit o gå :)) saknar skogspromenader me dig <3 ja gillar int alls den där kattens atityd! Först orkar den inte jaga ekorrarna ut från huse o sen är den bara o latar sig när du jobbar hårt! Ja borde göra ett träningsprogram åt den också :D

    SvaraRadera
  4. Vau ja vill dit o gå :)) saknar skogspromenader me dig <3 ja gillar int alls den där kattens atityd! Först orkar den inte jaga ekorrarna ut från huse o sen är den bara o latar sig när du jobbar hårt! Ja borde göra ett träningsprogram åt den också :D

    SvaraRadera
  5. Hejsan. Trevligt med skog, skönt säkert att få se lite annat än asfalt och stiliga gräsmattor häremellan.
    Här är eländigt höstväder just nu, regn och rusk. Det var det också i Göteborg, kom just därifrån.

    Ha det gott :)
    P. S. Du har väl märkt att HardRockCafe Helsinki öppnat. Fiilis..
    Du har fanitta dem på fb också..finns bra bilder där. Här ett klipp med en del av rekvisita från bl.a. John Lennon, Rihanna och Madonna..

    http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-1288506479334.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Usch, låter inte kul. Men hösten brukar gå snabbt! :)

      Jo, hörde om det! När ska ni fara o äta burgare? eller tänker ni vänta tills november.....? ;)ska kolla klippet! thanks!

      Radera