lördag 20 oktober 2012

DIP DYE!


Sa ju att jag skulle färga håret, well I did it today! Skulle först få hjälp av N men hon var tvungen att jobba längre så jag orkade inte vänta utan körde på själv!
Färgade ju inte hela håret, gjorde en s.k. "dip dye" som innebär att man bara "doppar topparna i färg".
Jag doppade nog inget, utan använde en gammal tandborste för att smeta ut färgen. (ett tips jag såg från youtube) Och hade klippt hål i en påse, ett för huvud och två för armar, så jag såg inte klok ut i min pås-skjorta! Men det var enkelt att bara borsta på färgen med påsen under och sen bara riva sönder påsen och hoppa i duschen utan att behöva dra den över huvudet.
Hade velat ha lite starkare rött, det här är nästan orange, och det 'fejdar' ganska bra in i min vanliga hårfärg. Men det blev ju massor färg kvar, så ska färga lite till tror jag. Vill ha det lite högre upp. Har ju håret klippt i våningar och före jag färgade satte jag upp det "yttersta lagret" så att de skulle falla blont hår över den röda biten. Men tycker det täcker för mycket av det röda, så ska fixa till det nästa gång.
Färgen ska hålla 28 hårtvättar så kommer förhoppningsvis att ha kvar det då jag kommer hem!

Anyways, har sett flera fina varianter av dip dye på diverse kändisar och kända bloggare och jag var nyfiken att själv prova. 
Och tycker dessutom den här looken passar bra i New York ;)
I morgon tänker jag åka in dit igen!
Ikväll väntar jag tills N slutar jobba och så åker vi iväg och ser om vi hittar på nåt kul.
Så skönt med veckoslut igen!

Här var förresten min senaste design på naglarna, det var för en tid sedan redan, kan inte ha sådär långa naglar mera då jag lyfter tyngder i gymmet :)




Förresten, idag är det exakt 1 månad kvar tills vi ses!
Fortsätt sova där hemma, jag ska ut i fredagsnatten och se vad New Jersey har att erbjuda!

Talk to you later!

7 kommentarer:

  1. de ble jättefint!! :)

    SvaraRadera
  2. ojj va fiint!!!! :D ja vill oxå göra dip dye! va använde du för färg?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! :) ja kan visa färgen nästa gång ja färgar, på söndag tror jag. Vi kan göra åt dig i november, va sägs? :)

      Radera
    2. skulle vara super :) ja vill ha blått :P tror att de kunde passa ti mitt hår :) tips på andra färger?

      Radera
    3. oj joo blått sku va superfint! andra förskalg sku va svagt rosa eller kanske lila? :) du får googla lite!

      Radera
  3. ser jättebra ut! :) sku va kiva att själv testa...

    SvaraRadera