söndag 28 oktober 2012

Halloweenpartaj


Tjena!

Idag var det party här i huset, en massa människor kom på besök. De flesta hade klätt ut sig, så huset kryllade av konstiga varelser, bland annat cowboys, kaniner, häxor och björnar.

Jag fick låna denna fancyga dress.  
 

En liten tjej frågade vad jag var för nåt och jag kunde inte komma på bättre svar än att jag var en häxa. Hon påpekade att häxor har häxhattar så jag sa att jag hade tappat min och istället hade en mask.

Spöknaglar!

Denna orm fick många kommentarer under kvällen! Folk undrade om den verkligen gick igenom mitt öra och ja, men den är förstås mycket tunnare där den går igenom. 

Försökte småmingla lite och äta samtidigt som jag plockade fram och ställde undan mat och höll reda på alla barn.
Kvällens snackis var förstås Frankenstorm. Fick bland annat höra att man satt upp skyltar utanför butiker där det står vad de INTE säljer mera, t.ex. att vatten, pumpar och generatorer är slutsålda. Folk hamstrar som kaniner. Bunkrar upp med allt. Det är som om vi ska gå i ide och allt stänger för flera månader?!

Alla gas stations har haft ringlande köer - folk köper litervis med bränsle för att kunna hålla igång generatorn ifall det blir strömavbrott. 

Grannen har grävt (=låtit gräva) en vallgrav runt huset för att samla upp allt vatten och leda bort det. Det ser ut som något från en krigsfilm. I backen ovanför vårt hus grävde man också ett dike i morse för att försöka undvika översvämningar. Var ute idag på gården och konstaterade att vi inte har några träd i närheten som skulle kunna komma igenom taket, de är för små för det. Bilarna tas ändå in i garaget för det kommer att flyga ner en massa grenar. 

Lövblåsarna kommer ha ordentligt med jobb när stormen är över, alla vackra löv kommer ligga på marken om några dagar. 

Nåja. Vi kommer i alla fall att överleva, så mycket mat som blev kvar efter festen idag! :)
Men skolorna kommer troligen att vara stängda åtminstone på måndag så det betyder ingen art class för mig. Får försöka ta igen flera lektioner sista veckorna istället.

I morgon (söndag) ska jag in till city och träffa Brooklyn-tjejen. Måste dock komma hem före kvällen så jag inte riskerar att bli fast i tågtrafiken då stormen börjar. I morgon kväll förväntas det att börja blåsa upp. Får se hur New York har förberett sig inför Frankenstorm, tar kameran med.

Snart är det morgon där hemma, så godmorgon på er!
  Själv går jag och knyter mig, good night!


4 kommentarer:

  1. Oj vad fin du är! Ormen är supersnygg.
    Hade nästan en likadan själv, för 20 år sen:)

    Låter nog som om det kommer att bli en häftig storm:
    Så Mary Poppins - håll hårt i barnen, och paraplyet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! :)
      Hade du så? Har du kvar den, jag vill se!
      Hehe det ska jag göra!

      Radera
  2. snygg halloweenklädsel :)) dendär ormen e siisti :;D

    SvaraRadera