onsdag 19 september 2012

Blåsig dag


Hi!

Wow, veckan har startat med fart! Har börjat med motionsprogrammet som J gjorde åt mig så nu springer jag på gym 5 ggr i veckan. Inte för att gå ner i vikt utan för att bygga muskler! Får se om det är möjligt, i detta flott(ig)a land.

"Tornado warning" var dagens rubriker. *gäsp*
Amerikaner gillar drama.
Varenda gång vinden blir lite kraftigare är det genast huvudrubrikerna i nyheterna och folk uppmanas att hållas inside. Visst, idag var det rejält blåsigt men tornado? Njaaa
Morgonen började med spöregn så vi fick leta fram regnrockar och jag fick för första gången sätta på vindrutetorkarna i bilen :-)
Regnet avtog så småningom men sen började det blåsa upp. Var nästan rädd då jag var ensam hemma då vinden gav upphov till en massa konstiga ljud. (fast jag var som tur inte länge ensam, spenderade nästan hela eftermiddagen i gymmet)
 

Här ser ni kanske hur trafikljusen svajar i vinden.
-En mening jag inte trodde jag nånsin skulle använda.

Gymmet ja. 
Det är vad man kan kalla hitec. Alla maskiner har en egen liten dator som säger åt dig om du gör rörelsen för långt, den minns dina inställningar, sparar din vikt information, kommer ihåg hur mycket tyngd du lade på senast och talar om för dig att "please slow down a little" om du har för bråttom.
Sedan finns där en trappmaskin. En trappa, som fungerar som en springmaskin, den rör sig neråt och du måste trampa uppåt om du vill hållas kvar.
Väldigt Amerikanskt.
I mean, trappor finns det ju överallt?
Oh well, samma sak är det ju med springmaskinerna. Tycker förövrigt det är helt sjukt med folk som kommer till gymmet, springer en timme på en springmatta och kör hem.
När där finns en massa saker som du INTE kan göra var som helst??
Nåja.

Jag gillar gymmet. Det var poängen. 
Gillar att jag som "proud member" har rätt till poolen, gymmet, samt alla grupptimmar hela veckan. Dessutom får jag en liten "svett-handduk" att svettas i då jag kommer in i salen.
Alla "proud members" får såna.

Så efter att ha slitit ut mig i gymmet kom jag hem. 
Nu på kvällen hade jag filmkväll med mig själv och några Snickers.
Gissa vilken film:
 

Guldpoäng utlovas!

4 kommentarer:

  1. Oj wow, t.o.m. maskinerna kan det här med vänligt smalltalk...
    Angående springmaskinen; kanske folk tycker det är tryggare att springa inomhus än utomhus?

    Och filmen, ser skrämmande ut, kanske "Scary Movie" så här inför Halloween:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jepp! De kan de!
      Hm...kan hända. Men känns ju ändå på nå sätt lite fel..?
      Nope, inte Scary Movie, hon gör faktiskt en grimas över hur GOTT hennes portion ser ut! Råkade bara pausa i ett bra läge ;)

      Radera